pondělí 15. října 2012

Dýňová polévka

O polévce z dýně jsem slyšel už hodně. A tak jsem se rozhodl, že se o ní pokusím. Na internetu jsem probrouzdal mnoho stránek, ale pak jsem na www.knife.cz objevil rubriku Kulinářský koutek, kam hodně přispívá uživatel Maxwell. Jeho recepty se mi líbí. Jsou pěkně zpracované a dobře srozumitelné.
Nyní k samotnému receptu, který jsem trošku upravil dle možností.





Ingredience :
2 cibule
2 menší dýně (já použil Hokaido)
olivový olej
3 dcl bílého vína
1 lžíce třtinového cukru
bobkový list
nové koření
tymián
zeleninový vývar
smetana na vaření


Postup:


Na jemno nakrájenou cibuli necháme zesklovatět na olivovém oleji. Přidáme koření a necháme chvilku restovat. Poté přidáme dýně, které jsme si předtím oloupali a nakrájeli na kostičky a zarestujeme. Přidáme lžíci třtinového cukru a podlijeme nějakým lepším bílým vínem,  necháme podusit - v případě nutnosti doléváme zeleninový vývar. Po 20 minutách vyjmeme koření a rozmixujeme. Na úpravu konzistence použijeme opět zeleninový vývar.
Na zjemnění použijte smetanu a dozdobte petrželkou.













Žádné komentáře:

Okomentovat